Krtkův dort

Ahoj všichni 😊
Zdravím Vás po celkem dlouhé době a kupodivu přicházím s něčím úplně novým. Rozhodla jsem se, že přidám na blog novou rubriku a ta se bude týkat mlsání. Pro tenhle druh zlozvyků, pokud se tomu tak dá říkat, mám hroznou slabost. Jsou dny, kdy mě to ve škole tak vyčerpá, že není jiná možnost, než si zajít do obchodu pro něco dobrého na zub. Momentálně mám zkouškové období a jelikož se mi až tak úplně nechce utrácet za čokolády, brambůrky a tak podobně, rozhodla jsem se, že budu péct nebo kuchtit sama. O víkendu mě totiž přepadla děsná chuť na kombinaci banánů a čokolády a tak jsem si řekla, že když mám v pondělí volno, můžu něco vyzkoušet a nechat to jako překvápko pro rodiče.
A co to bylo?

Když se podíváte na název asi je Vám všem jasné, do čeho jsem se to pustila.
Ano, pekla jsem poprvé v životě KRTKŮV DORT.

Nikdy v životě jsem tento desert ani neměla. Šla jsem do úplně neznámých vod, ale bylo mi jasné, že pokud je to z čokolády a ještě to obsahuje banány, bude to lahoda.  A měla jsem pravdu. Moc to chutnalo mě i rodičům a byla jsem neskutečně ráda, že se mi to na první pokus takhle povedlo.




Pracovala jsem podle tohoto receptu:

Náplň: 
3 banány
40 g cukru moučka
500ml smetany ke šlehání
80 g čokolády na vaření
1 balíček ztužovače šlehačky

Dle potřeby: 
tuk na vymazání formy
kokos na vysypání formy

Těsto: 
1 lžíce rumu
100ml oleje
125 ml mléka
180g polohrubé mouky
2 vejce
1/2 balíčku prášku do pečiva
100g cukru moučky


Olej, cukr a žloutky jsem si ušlehala. Po chvíli jsem přidala rum a zlehka zamíchala. Dále jsem přidala mouku, kterou jsem si smíchala s kakaem a práškem do pečiva. Nakonec  jsem přilila mléko a lehce vmíchala sníh vyšlehaný z bílků. Těsto jsem vlila do vymazané a kokosem vysypané dortové formy. Dort  jsem pekla při teplotě zhruba 180 °C po dobu 20 minut. Upečený korpus jsem  vyndala a nechala zchladnout.

Korpus krtkova dortu jsem vydlabala. Od okraje po celém obvodu jsem si nechala tak 1,5 centimetru. U spodní části dortu se musí opatrně, aby spodek nebyl porušený.

Na náplň do krtkova dortu jsem smíchala cukr a ztužovač s nahrubo nastrouhanou čokoládou. Tuto směs jsem nasypala do skoro ušlehané šlehačky a vše dohromady jsem ještě došlehala.

Banány jsem podélně rozkrojila a naskládala do korpusu. Na banány jsem navrstvila šlehačku a snažila se vytvořit malý kopeček. Na takto navrstvený kopeček jsem nasypala rovnoměrně zbytek vydlabaného korpusu.

Dort jsem pak dala do ledničky vychladit na několik hodin. Byl skvělý :D

A co Vy? Taky děláte tento desert? 
Pište do komentářů, budu moc ráda

Hezký zbytek dne 
Marťa

Komentáře

  1. Hezké dobré ráno,
    úplně mě název článku cvrnkl do oka, protože jsem na Krtkovým dortem nedávno taky uvažovala, že by stálo za to ho vyzkoušet. Taky jsem ho totiž nikdy nedělala a poslední dobou mě čas od času chytne nutkavá potřeba něco upéct. Zatím jsem tedy pekla jen Red Velvet, Naked cake a ještě citronové sušenky, ale (*musí zaklepat*) všem kupodivu chutnalo. Takže mě to tak nějak zdravě motivuje k dalším pokusům o pečení. O:-) :)
    Jak jsem říkala, Krtkův dort jsem ještě nepekla a stejně jako Ty jsem ho ještě ani neochutnala (tedy Ty už ano, když si ho teď pekla, ale víš jak to myslím - před prvním pečením si ho neměla). Za mě to vypadá opravdu dobře, i když použiji asi malinko upravený recept, tenhle mi úplně nesedí, ale hádám, že úpravy budou jen drobné - mimo jiné rozhodně nepoužiji kokos (osobní preference - nemám ho ráda :) ) Každopádně recept i postup jsem z tvého popisu úplně snadno pochopila, takže za mě rozhodně dobrý článek. Navíc jsem dostala na něco chuť :D Takže jestli měl ve čtenáři vzbudit chuť na sladké, tak se povedlo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře, že tě to cvrnklo :) to mě těší :)
      Tak ať se dílo zadaří :)
      A děkuji za pěkný komentář *usměje se*

      Vymazat

Okomentovat