Scrapbooking

Ahoj všichni :)
V posledním článku, který jsem vydávala 1. ledna se zmiňuji o tom, že mám v plánu vytvořit si knihu plnou vzpomínek. Neboli scrapbook. Je to v poslední době docela hit a dost lidí si ho vytváří už několik let a to na různá témata nebo situace. Například jde o scrapbook z dovolených, z různých jednodenních výletů, z denních aktivit, nebo si jej zaplňují v průběhu celého roku různými zážitky. Možností je nesčetné množství a je na každém, jak tohle vše pojme. Scrapbooking nemá vůbec žádná pravidla. Jde jen o to, jak si uchovat co nejvíce vzpomínek, které si chcete připomínat kdykoliv chcete.  Myslím si, že takovéto dílko může být i velice vhodným dárkem pro kamarády či partnera.


Já jsem se rozhodla, že můj první scrapbook bude obsahovat hlavně obrázky které souvisejí s postcrossingem. Jak určitě víte, je to moje největší hobby. Až jednou budu mít děti a později i vnoučata, chtěla bych jim ukázat, co mě tolik bavilo a naplňovalo spoustu let,  protože si myslím, že mě tenhle koníček jen tak neomrzí. Už teď se blížím ke třetímu roku.





Před nějakým časem jsem objevila v Tigeru super bloček. Už tehdy jsem věděla, že ho použiji k něčemu takovému. K zapisování různých věcí co se týče postcrossingu. Až po shlédnutí několika videí holek z A cup of style, jsem se rozhodla, k čemu tento bloček využiji. Přijde mi, že se k tématu báječně hodí. Co vy na to?





Tak a teď už k samotnému tvoření. V prvním článku tohoto roku jsem psala, že si na scrapbooking pořídím minitiskárničku sprocket od Hp. Nakonec jsem ale změnila názor, protože mi přijde celkem drahá. Vymyslela jsem poměrně fajn alternativu v podobě tisku fotek na fotopapír. Aby fotografie lépe vypadaly rozhodla jsem se pro ten lesklý. V nastavení tiskárny jsem ještě zvolila vysokou kvalitu tisku a musím říci, že jsem byla výsledkem opravu velice mile překvapena. I malé obrázky vypadají skvěle a písmo na nich je nádherné čitelné.Veškeré potřebné fotky jsem tedy vytiskla a vystřihla. Nakonec stačilo vše jen nalepit a barevnými propiskami dozdobit k obrazu svému.
Doufám, že fotečky či obrázky budou do mého scrapbooku přibývat jak na běžícím páse.






Snad se Vám tenhle článek alespoň trochu líbil.

Napište mi do komentářů, jestli jste taky jedni z těch, co si scrapbook tvoří.
Nebo ti, co o něm ještě uvažují.


Hezký zbytek dne
Marťa









Komentáře

  1. Ahoj Marti, jako začátek dobrý, ale chtělo by to trošku víc propracovat - nehodnotím negativně, každý začátek je těžký - ale chce to víc vymazlit, třeba ty nápisy bych napsala barevnýma fixama, nebo gelovkama - přidala bych nějakou samolepku třeba, nebo tam něco dokreslila - určitě sis o scrapbooku něco načetla a skoukla hromadu fotek, tak víš, co myslím. Každopádně ti fandím a můžu ti někdy ukázat svůj "cestovní deník", který je vlastně teoreticky taky scrapbook, i když trošku chaotický :D

    Držím palce <3
    Blanka Tomsová

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za komentář i radu :). Samozřejmě, že to není dokonalé, to já sama vím. Tohle co vidíš tady, to je taky jen útržek z toho, co tam už mám. Určitě bych se ráda mrkla na tvůj :). Třeba naberu inspiraci :). Navrhuju si je ukázat v Třeboni :D :D :D na srazu :)

      Vymazat
  2. Držím palce, ať ti to s nadšením vydrží co nejdéle! :) Já si taky dělám scrapbooky, hlavně z cestování, ale doslava to žere čas, když si chceš hodně vyhrát, takže teď už mi to vázne za dva roky skoro :D Ale je to prostě skvělá věc, když si pak zpětně listuješ! :) Já ho pak ještě dávám vždy někomu na doplnění komentářů a popisků, kdo k tomu má taky co říci, je to hezký číst si pak vše i od jiných, nejen své vlastní poznámky! :) Tak hodně zdaru :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, v dnešní elektronické době, kdy nemáš nic hmotného, je tohle prostě nejlepší :) Jak říkáš, nemůžeš listovat, nemůžeš nic. Na tohle si vždycky čas najdu :)

      Vymazat
  3. Není nad to, si některé vzpomínky pořád držet v papírové podobě jako dřív, ráda si to pak prohlížím. Scrapbook jsem našla loni v KIK, ale pořád jsem se nemohla rozhodnout co významného do knihy budu zaznamenávat, až teď jsem začala děla vzpomínkovou knihu s mým přítelem, zatím o tom neví, ale až mu to jednou ukážu tak vím, že bude koukat :)
    www.ubarcidoma.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak :) Není nad to, mít něco v ruce a pak listovat :)
      Děkuju za komentář :)

      Vymazat
  4. Ahoj, pekný začiatok. Ja si tiež robím fotoalbum. Ešte predchvíľou by som ho nenazvala scrapbookingom, ale teraz mi došlo, že vlastne ÁNO ja tiež používam túto metódu. Môj fotoalbum je ako kniha okrem fotiek, farebných papierov, nálepiek, pastelkami vymaľovaných nápisov atď. tam dopĺňam aj dlhé pokeci o danej akcii. Čo kto významné povedal atď....Je to pomaly možno aj kronika... :D Vlastne ani neviem... Držím palce s ďalšou tvorbou a hlavne nech Ti dlho vydrží chuť k tomu na fotoalbume pracovať (ja mam teraz už polročné okno a nie a nie sa k tomu dostať, pričom fotiek tu mám hromadu...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si ze začátku říkala, že to bude kronika :) Ale když jsem zjistila, že se tomu říká scrapbook, tak je to scrapbook :)
      Děkuju za super komentář :)

      Vymazat

Okomentovat