Geocaching

Ahoj lidi 😉

Dnešní článek bude o dalším koníčku, o kterém jsem mnohokrát slyšela, ale vždycky jsem si říkala, že to pro mě není. Jak je vidět z názvu článku, všichni už víte, že se bude jednat o geocaching. 

Můžeme jít na to 


A o co vlastně jde ? 

Geocaching (čti „geokešing“) je hra na pomezí sportu a turistiky, při které se hledají ukryté schránky pomocí zeměpisných souřadnic. Skrytá schránka neboli poklad se nazývá cache (čti „keš“ nebo “keška”).
Jednou ze základních myšlenek geocachingu je umísťování keší na zajímavá místa. Jejich úkolem je přivést kačery do tajemných zákoutí, ať už v České republice nebo po celém světě. V popisu keše neboli listingu bývá vysvětleno, čím je místo zajímavé a proč právě zde byla tato keška založena. Často jsou keše ukrývány na velmi frekventovaných místech, kde i jejich nalezení může být velkou zábavou.

Já jako začínající geocacher (kačer)

S geocachingem jsem začala 10.11.2018. Byl to poměrně chladný den a já se na chalupě, kam jezdíme pravidelně s rodiči každý víkend, poměrně dost nudila. Ještě jsem byla nachlazená, ale nebylo to nic strašného a vím, že mi na tyto stavy zabírá docela dobře pobyt na čerstvém vzduchu. Do kamen jsem tedy hodila tvrdé dřevo, aby déle vydrželo a šla se projít. Vydala jsem se na své oblíbené místo a to na skalní bránu. Tam mě napadlo, že je to vlastně celkem zajímavé místo a tudíž by to mohla být keška. V ten okamžik jsem neměla ponětí, kde by se schránka mohla nacházet, ale stačilo pár minut a skrýš byla nalezena. Obsah mě velice zaujal a tak jsem si vše prohlížela. Nejvíce se mi líbilo jisté dřevěné kolečko, na kterém byl z jedné strany nick kačera, slovo geocaching a nějaký obrázek a ze strany druhé logo geocachingu a rok. Říkala jsem si, že právě to by se mi moc líbilo, ale že by nebylo dobré si to vzít, aniž bych nebyla oficiálním hráčem. Vše jsem tedy uložila nazpátek a vrátila se do tepla.



Při ohřívání u kamen jsem zjistila vše potřebné, založila si účet a šla si pro kešku v podstatě legálně. Na místě jsem napsala svoje geojméno do logbooku ( knížečka, která je vždy v krabičce. Slouží pro zaznamenávání nálezů, také je v ní napsán kód kešky GC....a kdo kešku založil), provedla jsem výměnu předmětů, vrátila vše do skrýše, vyfotila bránu a šla opět zpět k domovu. Měla jsem radost ze svého prvního úlovku a chtěla další. Pomocí aplikace jsem zjistila, že nedaleko je ještě jedna krabička. Vzala jsem si tedy opět pár předmětů na výměnu, naložila kamna a vyrazila. 
Druhá keška mi dala opravdu zabrat. Hledala jsem jí minimálně půl hodiny a už jsem si říkala, že se vrátím s nepořízenou. Musela jsem totiž do určité doby odejít, protože jsem potřebovala na autobus. Naštěstí se povedlo a místo úkrytu bylo odhaleno. Byla jsem na sebe tehdy pyšná. Opět jsem si vzala kolečko, tentokrát samozřejmě s jiným nickem, dala tam několik předmětů mých, vrátila vše na své místo, vyfotila kámen a šla jsem zpět.
Takto vypadaly moje první odlovy v první den, kdy jsem byla zaregistrována.


Jak jsem pokročila

Dnes už vím, že kolečka, která jsem našla, jsem v podstatě brát neměla, protože se jedná o cwg  (Czech Wood Geocoin) a to se měnívá v poměru 1:1. Několik těchto dřevěných "mincí" jsem ještě takto nepoctivě směnila, ale doufám, že jsem vše vynahradila v jiných keších, odkud jsem nic nevzala, ale právě tam vložila své cwg a vlastně i tak trochu v těch prvních, protože jsem vkládala více předmětů, než jen jeden.

Dále vím, že neexistují jen Tradiční kešky (jednoduché), ale i ty složitější, jako je Mystery keš a Multi keš. Typů keší je strašně moc, ale o tom třeba v dalším článku na téma geocachingu. Dnes to sem zahrnovat nebudu.

Moje scóre

K dnešnímu dni ( 1.5.2019) mám na svém kontě 27 tradičních kešek a 1 mystery kešku (odloveno 30.4.2019 - včera). Takže celkem 28 (žádná složitá matematika že? ). 

Nyní pracuji na druhé mysterce a o té chci napsat samostatný článek. Můžete se těšit, snad již brzy 😉

V  krátkých článcích, které budou následovat, Vám budu vysvětlovat jaké typy keší máme, jak jsem na tom s jejich odlovem, kolik jich mám na kontě a tak dále. Ráda bych, aby se tato rubrika uchytila a třeba Vás budou tyto články motivovat k tomu, abyste si také založili účet.

Kdo také lovíte? Pište mi do komentářů Vaše začátky, nebo co Vás k tomuto tématu napadne, nějaké zážitky a tak. Ráda se i něco zajímavého dozvím. 

Přeji hezký zbytek večera 
Marťa 

Komentáře

  1. Ahoj, mě ke geocachingu přivedla brigadnice co nám pomáhala zdobit perníčky na zakázku. Byla z vesnice asi 20km vzdálené. O pauze říká: nechcete se projít, jsou tu kešky. Já: co to je? No a tak jsme šli. Jednu nám ukázala, druhou jsme nemohli najít až říkám: a co tady? A byla tam. Měla jsem pocit jako kdybych vyhrála v loterii. Od té doby lovím. Nakazila jsem i mého přítele. Založili jsme si i společné cwg. Momentálně mám na kontě přes 800 keší a je to jako droga. Nikdy nemůžeš přestat. Zdravím Martinu a třeba se někdy potkáme

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé děkuji za popis tvého začátku :) Mám pocit výhry pokaždé :D a droga to je a to pořádná :)

      Vymazat
  2. Super článek. Lovime jen na dovolenych. Ale všude je strašně moc mudlu :D. Projizdime různé hrady a zámky a vždycky nějakou najdeme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      Hrady i zámky jsou super lokality, vždycky se u nich nejaka najde :)

      Vymazat
  3. Ahoj, také přidám svůj příběh...kdysi v roce 2011 jsme s kolegy z práce byli na Petříně v Praze, bylo nám všem kolem 17-20 let mladí jsme si užívali hezké slunné počasí popíjeli vínko s colou...když tu najednou začala jedna kolegyně ,že hledá ,,kešky" my na ní čuměli jako blázni co to říká jak jako krabička a jaký podepsání...no byli jsme od jedný keše co měla asi 300metrů s jedním kolegou říkáme to vypadá zajímavě...a tak nám jednu ukázala...říkáme husté ale dál to padlo na keš jsme nikdy nevyrazili...vím ,že cca o půl roku později jsem se na to podíval a první nález byl až v zimě 09.03.2012...kdy jsem si doma vytisknul mapu místa kam jsem jel...neměl jsem chytrý telefon a ani GPS navigaci...na mapě jsem měl to vo každý vidí na PC...opsal jsem si na druhou stranu 3 hinty a dobrodružství začalo...pamatuji si ,že cca prvních 200keší jsem měl s papírovou mapou a nebo s vytištěnou z PC...a i tak jsem byl schopný najít i 20kousků za den...bylo to dobrodružné...později přišlo O2 za věrnost telefon za 1kč s Androidem no to byla jasná volba s tím jsem hledal poměrně dlouho...během těch let jsem obešel poměrně dost míst...rád chodím dlouhé trasy s více body (powertraily) protože chůzí si udržuji kondici...když nemusím nehledám ve městech jsem Pražák a rád vydechnu někde v lese...s tím rozdílem,že dnes mám GPS Etrex 10 na to moje lovení je ideální dostal jsem jí darem k vánocům 2018...a k dnešnímu datu 2.5.2019 mám 1833 keší...

    2012 200 0.6711 nálezů/den
    2013 345 0.9452 nálezů/den
    2014 391 1.0712 nálezů/den
    2015 104 0.2849 nálezů/den
    2016 67 0.1831 nálezů/den
    2017 137 0.3753 nálezů/den
    2018 295 0.8082 nálezů/den
    2019 294 2.4098 nálezů/den

    Toť za mě asi všechno ať se daří přeji spousty hezkých zážitků Horouš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super začátek :) :)
      Fíha tak k tomuhle číslu mě to bude ještě chvili trvat :D
      Děkuji za komentář :)

      Vymazat
  4. Ahoj tak tě zdravím a vítám mezi hledači moderních pokladů. Já o mám na scvém blogu o geocachingu celou kategorii článku :-) i když je pravda že teď co se mi narodila dcera lovím keše převážně jen na dovolené. můj počet se mám pocit zastavil někde okolo 700 keší. Tak ti přeji aby tě lovení hlavně bavilo :-)

    ps : přikládám odkaz na svuj blog snad to nebude přiliš vadit :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, mě ke keškaření přivedla smrt kačerů v Praze... Začala jsem zvýdat, co že to hledali, jak to funguje, kde to je... Přečetla jsem okamžitě pravidla, zaplatila premium a druhý den jsme šli celá rodinka lovit... Samozřejmě jsme si vybrali tradiční keše, za to v neuvěřitelném terénu... Dnes se dost divím, že nás to neodradilo, ale naopak jsme nadšení... K dnešnímu dni, kdy nehrajeme ani rok, máme na účtu 640keší, 4 cizí země a dva eventy... Myslím, že na sebe můžeme být hrdí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak se říká vše zlé je pro něco dobré :)
      Mate už pěkné konto :)
      Děkuji za komentář :)

      Vymazat

Okomentovat